Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 327 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 18, 19, 20, 21, 22
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2025-04-14 09:41:17 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 4024
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
Packie napisał(a):
Na przyszłość polecam lać płyn hamulcowy SL6.

ja polecam co jakiś czas odpalac ABS'a. W każdym pojeździe, nawet w moto raz na 2-3 miesiące celowo zjeżdżam w miękkie i blokuje i przód i tył żeby rozruszać zaworki. Do tego wymiana płynu co rok (a nie co dwa) i nigdy nie miałem problemów z elektrozaworami ABS


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2025-04-14 09:41:17 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2025-04-14 20:48:57 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2538
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Dokładnie, warto rozruszać ABS co jakiś czas. A płyn ATE SL.6 również polecam, jest dedykowany do ukladów ABS/ESP, ma właściwości konserwujące i smarujące do takich pomp. Wymiana częściej niż zaleca producent zmniejsza ilość wody w układzie, mniej cząsteczek wody powodujących korozję metalowych elementów pompy.

Fajnie że udało się uratować kolejną pompę, gratulacje :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2025-04-15 20:40:57 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2020-02-03 11:37:59
Posty: 72
Lokalizacja: Częstochowa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6-SA
Problem dopadł i mnie.
Po przeczytaniu całego wątku podszedłem do tematu z optymizmem, wyciągnąłem bez problemu zaworki, tłoczek zaworka przedniego (w przednim kole ABS nie dziala) był trochę zblokowany ale z pomocą szczypiec bez problemu wyszedł. Skręciłem wszystko i dalej to samo... Mimo że fizycznie bez problemu wyciągnąłem z niego ten tłoczek że sprężynką, zaworek dalej nie dziala. Uszkodzony na 100% ten zaworek, inne możliwe przyczyny wyeliminowałem poprzez zamianę zaworków przod na tył i wykonania testów abs.
Moje pytanie jest następujące - czy mozna rozebrać ten zaworek w większym stopniu jak na moim zdjęciu?

Zaworek sprawny "cyka" podczas robienia testu nawet z wyciągniętym tłoczkiem i sprężynką, natomiast uszkodzony nie wydaje oznak życia, mimo dochodzącego do niego sygnału z modułu abs.
https://imgur.com/a/AQtZvBe


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2025-04-16 12:18:35 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2025-04-12 12:26:55
Posty: 3
Płeć: Mężczyzna
Po włożeniu tłoczka w elektrozawór chodzi fajnie pod palcem tak jak na tym filmie?
https://youtu.be/4EEJMM9cY5I?si=kRdeb5tDqx3SJGGq (18 minuta)
Kasowałeś błędy ABS?
Ewentualnie możesz się pokusić o delikatne zdjęcie tych dwóch na elektrozawór plastikowych sitek. Być może są zatkane? Jeżeli zdecydujesz się na zdjęcie tych sitek to rób to delikatnie - łatwo uszkodzić.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2025-04-16 16:05:40 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2020-02-03 11:37:59
Posty: 72
Lokalizacja: Częstochowa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6-SA
Dziala tak jak na filmiku, z tym elementem jest wszystko ok, błędy wykasowane.
Na stronie 19 tego wątku Janusz81 wrzucił zdjęcie zaworka po rozcięciu. Dokładnie element ktory jest tam zaznaczony w czerwonym kółku u mnie jest zapieczony. Pytanie czy próbować go na siłę wcisnąć czy moze jakoś to mocniej rozebrać? :?:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2025-04-19 13:59:16 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2025-04-12 12:26:55
Posty: 3
Płeć: Mężczyzna
A próbowałeś moczyć w nafcie co najmniej 24h?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2025-04-20 21:48:23 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2538
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Mi w sprincie ABS głupieje, zauważyłem że najczęściej na dziurawych drogach, dziś zaobserwowałem że przy mocnym przyspieszaniu na niskich biegach potrafi wskoczyć błąd, kminię czy te prymitywne ABS (moto z 2005) nie głupieją czasem przy wheelie, przednie koło przestaje wtedy przyspieszać i komparator sygnału wykrywa błąd... W nowszych motocyklach monitorowane jest o wiele więcej parametrów i sterowniki ABS uwzględniaja też takie scenariusze jak podbicie przodu przy przyspieszaniu. Muszę dorwać program do Triumpha żeby zczytać błędy po OBD2. Przy wymianie przedniej opony sprawdzałem wszystko przy czujniku przedniego koła i tam wszystko było tip top, muszę jeszcze sprawdzić tył czy czujnik nie jest zasyfiony i czy siedzi w dobrej odległosci od tarczy abs, czy tarcza nie jest skrzywiona itp. Jest to wszystko o tyle dziwne, że jeśli nie ma błędów to ABS działa na obu kołach zupełnie poprawnie. Jeśli pamięć błędów będzie wskazywała tylko na nieprawidłowy sygnał z przedniego koła, to skasuję błędy i spróbuję wywołać wheelie i ponownie sprawdzę błędy, być może teoria o przewrażliwieniu na wheelie jest właściwa.

Nie powiem, tym motocyklem jeżdżę dość głupio szybko, ABS lepiej żeby działał :)

[ img ]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2025-04-21 19:16:40 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2538
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Pogrzebałem w nocy przy sprincie, zdjąłem tylne koło i sprawdziłem czujnik ABS. Miał troszkę śmieci przyklejonych do magnesu ale wszystko wyglądało prawidłowo, wyczyściłem i złożyłem to do kupy. Tarcza ABS prosta, odległość czujnika 0,8mm, zalecana wg manuala 0,1-1,5mm więc jest mniej więcej w połowie zakresu. Dorwałem program na windowsa do diagnostyki Triumpha, jeśli uda mi się go sparować z moim interfejsem OBD2 na BT UniCarScan UCSI-2100 to posprawdzam błędy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2025-04-22 10:01:15 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 4024
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
sfazowany napisał(a):
zauważyłem że najczęściej na dziurawych drogach, dziś zaobserwowałem że przy mocnym przyspieszaniu na niskich biegach potrafi wskoczyć błąd, kminię czy te prymitywne ABS (moto z 2005) nie głupieją czasem przy wheelie,

u mnie prosty abs w skucie potrafi się załaczyć nawet podczas przejezdżania przez leżace policjantym nawet gdy nie naciskam hebla. wydaje mi sie ze może byc jak piszesz - za mało czujników, pierwsze algorytmy po prostu za malo danych brały pod uwagę.

z resztą w tigerze tez jak raz wpadłem tyłem z koleine z błotem, moto jechało ale tylne koło zasuwalo szybciej niz przednie ABS zgłupiał i się po prostu wylączył...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2025-04-22 10:10:34 
Honorowy członek ;)

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1606
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
W sprincie kolegi ABS nie wywala żadnych błędów a czasem wpuszczę go w maliny i jedziemy offroad :)
Tak więc tu jest inna przyczyna


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2025-04-28 06:56:44 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2020-02-03 11:37:59
Posty: 72
Lokalizacja: Częstochowa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6-SA
Udało się. ABS w fz6 naprawiony :D

Zaworek wysłałem do regeneracji - koszt 100zł. Poskładałem pompę i założyłem, było jeszcze trochę zabawy z odpowietrzeniem układu, ponieważ nie zalałem jej płynem hamulcowym przed przykręceniem przewodów. Pewnie gdybym to zrobił, zaoszczędziłbym poł godziny walki z odpowietrzaniem na zmianę z procedurą testową ABS. Finalnie wszystko działa tak jak powinno :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2025-04-28 12:16:25 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2538
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Gratulacje!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 327 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 18, 19, 20, 21, 22


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
Administracja forum: admin@motocykl.org