Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2009-12-30 13:31:19 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2009-12-30 12:56:57
Posty: 66
Lokalizacja: Opalenica k. Poznania
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: aprilia shiver 750
Witam!

Byłem wczoraj w garażu uruchomić moją yamaszke po dłuższej przerwie i zaniepokoił mnie dźwięk silnika.
Moto po rozgrzaniu ma nierówne obroty (skaczą w przedziale 900-1400) i chodzi jak silnik v2 ;p, raz chodzi równo, a zaraz schodzi na niższe obroty tak jak by miał zgasnąć po czym znów nabiera wyższych obrotów i tak na okrągło ;p. Chodzi jakby nie palił na wszystkie gary. Czy to wina świec, wilgoci? Moto było umyte na koniec sezonu i wstawione do garażu. Ponad to odkręciłem kapę alternatora i wyjechał mi na glebę olej, czy to normalne?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2009-12-30 13:31:19 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2009-12-30 16:52:25 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2009-11-19 01:24:09
Posty: 189
Lokalizacja: Bieszczady
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 WSK 125
Olej tam w FZ6 i R6 tam ma być CBR też tak mają.
no za przyczyne obstawiam świeczki albo zawilgocone przewody , fajki. jak dobrze lałeś po silniku i myjką to woda raczej na 100% jest przyczyną. wyciąg przewody i przedmuchaj wszystko sprężonym powietrzem fajki i gniazda w głowicy bo tam najczęśiej dostaje sie woda i jak nie odpaliłeś moto po umyciu to tam jest do teraz. Najlepiej zawsze przed zima po umyciu odpalić moto albo sie przejchać o ile to możliwe aby wszsytko wyschło. pozdrawiam :) :) :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2009-12-30 17:35:46 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Dla mnie woda w paliwie, przynajmniej takie obiawy że wariują obroty . Ja raz kiedys umyłem moto karcherem i od tamtej pory szmateczka, ciepła woda z szamponem i ręcznie, a elementy tłuste najpierw zmywam ekstrakcją, szkoda nerwow :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2009-12-30 17:51:41 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2009-12-30 12:56:57
Posty: 66
Lokalizacja: Opalenica k. Poznania
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: aprilia shiver 750
No też mi się wydaje, że są zawilgocone świeczki/fajki bo jak moto odpaliłem chwile pochodził to było czuć wilgocią ;p.
W niedługim czasie będę robił wymiany(olej, filtr oleju,świeczki) i zobaczę, czy objawy ustąpią :)

A, czy to woda, w moim przypadku myślę,że nie. Moto zalałem do pełna po umyciu :wink:, aby baczek nie zardzewiał ;p


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-02-27 19:34:35 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2009-11-15 22:42:41
Posty: 14
Lokalizacja: Mazowsze
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6
Witam,
przyłącze sie do tematu jeśli chodzi o olej po stronie alternatora, kilka dni temu poluzowałem dekielek z lewej strony i zaczął cieknąć olej.
Czemu ten olej tam jest?
jaki jest tam olej?
U mnie wyciekło troszke tego oleju (kilkanaście kropel) jak sprawdzić stan i ewentualnie uzupełnić?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-02-27 19:38:05 
Legenda forum

Dołączył(a): 2008-04-10 22:54:31
Posty: 4037
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Czarny
Obecne moto: YZF 600R
michallo33 napisał(a):
U mnie wyciekło troszke tego oleju (kilkanaście kropel) jak sprawdzić stan i ewentualnie uzupełnić?

Z calym szacunkiem ale jesli nie wiesz jak sprawdzic poziom oleju oraz jak go uzupelnic to stanowczo powinienes unikac odkrecania w motocyklu czegokolwiek.... :shock:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-02-27 19:41:56 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2009-11-15 22:42:41
Posty: 14
Lokalizacja: Mazowsze
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6
z całym szacunkiem ale jak byś odpowiedział na pierwsze i drugie moje pytanie to by mi to bardziej pomogło...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-02-27 19:48:26 
Legenda forum

Dołączył(a): 2008-04-10 22:54:31
Posty: 4037
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Czarny
Obecne moto: YZF 600R
Czemu masz olej po stronie alternatora nie wiem, a olej sprawdzasz miarka po prawej stronie przy deklu sprzegla, tam tez mozesz dolac oleju po odkreceniu korka. Chyba nie musze dodawac, ze moto musi byc w pionie w trakcie sprawdzania poziomu oleju?

Czy taka odpowiedz Cie satysfakcjonuje? Bardziej mnie zastanawia po kiego grzyba sciagales dekiel alternatora skoro nawet nie wiesz gdzie sie poziom oleju sprawdza.... czyli badz co badz podstaw obslugi motocykla :roll:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-02-27 19:56:07 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2009-11-15 22:42:41
Posty: 14
Lokalizacja: Mazowsze
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6
czyli to jest ten sam olej co z prawej strony silnika?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-02-27 20:00:59 
Legenda forum

Dołączył(a): 2008-04-10 22:54:31
Posty: 4037
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Czarny
Obecne moto: YZF 600R
W motocyklach ten sam olej smaruje silnik jak i skrzynie biegow. Nie ma innego.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-02-27 20:12:18 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2009-11-15 22:42:41
Posty: 14
Lokalizacja: Mazowsze
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6
i na prawie taką odpowiedz oczekiwałem bo i tak nie dowiedziałem się najważniejszego...
czemu on tam jest??


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-02-28 17:29:07 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2009-12-30 12:56:57
Posty: 66
Lokalizacja: Opalenica k. Poznania
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: aprilia shiver 750
olej w alternatorze jest i musi być ;), ma za zadanie bodajże chłodzić go, co do mojego moto to już wszystko gra, zrobione wymiany i ok, świeczki i fajki były zawilgocone ;p


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-08-19 18:16:27 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-04-20 15:08:44
Posty: 49
Lokalizacja: Radzymin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZ6 Fazer S2
Witam, podczepię się pod temat z pytaniem. Dziś mi wiatr przewrócił Fazerka (FZS 600, 98') i niestety pęknięta jest pokrywa alternatora (przy lewym secie). I pytanie mam odnośnie wymiany - tylko śrubki odkręcić, zdjąć starą, założyć nową i przykręcić, czy coś jeszcze trzeba. Wyżej piszecie o oleju - pocieknie czy nie, a jeśli tak to cały czy tylko "parę kropli"? Alternatywą jest laweta i serwis, więc jak nic skomplikowanego to bym sam zrobił na parkingu (chłodnicę wymieniłem, to i z tym chyba dam radę)... Z góry dzięki za pomoc i sugestie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-08-20 09:46:13 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Cytuj:
Witam, podczepię się pod temat z pytaniem. Dziś mi wiatr przewrócił Fazerka (FZS 600, 98') i niestety pęknięta jest pokrywa alternatora (przy lewym secie). I pytanie mam odnośnie wymiany - tylko śrubki odkręcić, zdjąć starą, założyć nową i przykręcić, czy coś jeszcze trzeba. Wyżej piszecie o oleju - pocieknie czy nie, a jeśli tak to cały czy tylko "parę kropli"? Alternatywą jest laweta i serwis, więc jak nic skomplikowanego to bym sam zrobił na parkingu (chłodnicę wymieniłem, to i z tym chyba dam radę)... Z góry dzięki za pomoc i sugestie.



w FZS pracuje altek na sucho, zdejmujesz dekiel, wsadzasz nowy :)
Pzdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-08-21 22:27:07 
Niemowlak

Dołączył(a): 2010-07-25 22:10:17
Posty: 43
Lokalizacja: Leszno Wlkp.
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 697379437
Obecne moto: FZS 600 99r
Tylko musisz oczywiscie uzwojenia przelozyc do nowego dekla.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org