Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2010-03-23 13:37:20 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-12-08 09:33:58
Posty: 446
Lokalizacja: Gdynia
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 2002
Proszę bardzo. Pozycja nr 23 i 24:

[ img ]

Jest to strona 25 suplementu do serwisówki FZS 600 rocznik 2002.
Dodam, że serwisówka dla modelu z roku 1998 mówi o 6 i 12 tys km. Ale ona także zaleca wymianę filtra 2x rzadziej niż oleju. Dodatkowo model 98 powinien mieć wymieniany olej co 6 miesięcy (wg tej serwisówki). Model 2002 - co 12 miesięcy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-03-23 13:37:20 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2010-03-23 13:55:17 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Cytuj:
Równie dobrze możecie wymieniać filtr paliwa czy łańcuch co 6 tys km, jeśli lubicie, ale nie wmawiajcie innym, że dzięki temu motocykl będzie się lepiej spisywał.

Filtra paliwa to filtr paliwa, w książce piszę co 30 tys i przeważnie już jest czarny przy tym przebiegu. Motocykl się będzie lepiej spisywał, gdyż filtr oleju ma swoją zdolność wyłapywania syfu, wraz ze wzrostem przebiegu, producent zaleca 12 tys bo na tyle testował, ale nie robił testu 100 tys km na danym silniku więc nie do końca ma o tym pojęcie. Im częstsza zmiana filtra i oleju tym zdrowiej dla silnika,co odbije się na zużyciu elementów , nie piszę tego bo wyssałem sobie to z palca ale z doświadczenia bo u mnie motocykle do jeżdzają do 150 tys km nawet.

Cytuj:
Powiem Wam w tajemnicy, że te okresy (wymiany oleju) są i tak dobrane w taki sposób, że przekroczenie ich dwukrotnie - także silnikowi nie przeszkodzi w bezawaryjnej pracy.

To spuść olej po 6 tys km a spuść po 12 tys. Szkodliwość wychodzi na dłuższą metę, nie od razu, a że motong to przejeździ to żadne cuda.

Cytuj:
Rozumiem, że każdy z nas kocha swoją maszynę, ale popadanie w skrajność nie jest potzebne. A naskakiwanie na kogoś, kto trzyma się rozkładu wg serwisówki, to już zupełna przesada.


Nie jest przesadą dbanie, minimalizm taki jak prezentujesz , niestety 3/4 polaków wyznaje, później jest płacz i płacenie i się jeździ do momentu aż motocykl stanie, dlatego na rynku są same padła, i narzekanie na serwisy, ale co serwisy zrobią że trupy przywożą ludzie?? a mało jest klientów że się robi raz a dobrze, wymienić co trzeba wymienić, naprawić co naprawić i taki motocykl jest zadbany mechanicznie. Dlatego lać dobre oleju, używać markowych filtrów, wymieniać im części tym lepiej i zdrowiej dla silnika. Stać Cię na motocykl za 10 tys to niech będzie Cię stać na prawidłową eksploatacje.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-03-24 15:51:49 
Niemowlak

Dołączył(a): 2010-02-20 17:10:07
Posty: 46
Lokalizacja: Łużna koło Gorlic, Małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 502143445
Obecne moto: FZS 600 03r
Fakt lepiej sie nie będzie spisywał, ale na pewno będzie wykazywał niższe zużycie podzespołów silnika.

Nikt nie mówi tu o wymianach łańcucha napędowego czy łańcucha rozrządu lub innych kosztownych rzeczy tak jak nam karze serwisówka (bo je się wymienia wtedy gdy zauważymy, usłyszymy zużycie:), ale mówimy tu o filtrze oleju za 30 zł


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-03-24 16:01:20 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-12-08 09:33:58
Posty: 446
Lokalizacja: Gdynia
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 2002
^^ Skąd masz tą pewność, żę zużycie podzespołów będzie mniejsze? Producent mówi: wymieniaj co 10 tys. Myślisz, że powinienem 2x częściej?

I nie jest ważne, czy część kosztuje 30, 300, czy 1300 zł. Chodzi o zasadę. Producent optymalnie ułożył harmonogram czynności obsługowych i nie ma potrzeby go "zagęszczać".

Proszku do prania też używasz dwa razy więcej niż trzeba? W końcu to tylko parę zł więcej.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-03-24 17:30:08 
Niemowlak

Dołączył(a): 2010-02-20 17:10:07
Posty: 46
Lokalizacja: Łużna koło Gorlic, Małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 502143445
Obecne moto: FZS 600 03r
ALe czy producentowi naprawde zależy żeby moro było wieczne???
RACZEJ NIE! Oczywiście że musi wytrzymać tyle aby nikt nie powiedział że to szmelc ale jednak.

Olej zużywa się w miare czasu i przejechanych kilometrów, z w oleju zierają się sadze, opiłki i inne zanieczyszczenia powsające w silniku, a filtr ma za zadanie je wyłapywać. Gdzy jest bardzo zanieczyszczony to albo nie posiada całkowitej wydajności przez co hamuje przepływ, lub poprostu nie filtruje i całe to dziadostwo krąży w magistrali olejowej.

Jeżeli nie chcesz to nie zmieniaj, ja zrobiłem od ostatniej wymiany 5tys, lecz i tak postnowiłem wymienić olej po zimie i rozpocząć sezon z nowym a pozatym minoł praktycznie rok więc i tak bym musiał.

A czy ktoś chce wymieniać filtr rzem z olejem czy nie to już wyłącznie jego sprawa, ja tylko wyrażam swoją opinie i nie nażuczm tego nikomu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-03-24 23:42:21 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Cytuj:
^^ Skąd masz tą pewność, żę zużycie podzespołów będzie mniejsze? Producent mówi: wymieniaj co 10 tys. Myślisz, że powinienem 2x częściej?


Kolego teraz nie robi się moto co przeżywa 120 tys km. Dla starej japoni z lat 80-90 tych nawet typu stary dual cbr 1000 , dla niego 200 tys to pan pikuś . Producent tak zaleca bo zaleca , ja wiem z doświadczenia że motong w którym oliwa zawsze była na czas i filtr przejeździ 1/3 więcej niż taki który był skatowany a oliwa co 10 tys.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-03-28 15:28:04 
Niemowlak

Dołączył(a): 2010-03-20 15:05:59
Posty: 26
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 502139762
Obecne moto: FZS600- 2002r
Gdzie w Fazerku FZS600 2002r jest umieszczony filtr paliwa ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-03-28 22:30:22 
Niemowlak

Dołączył(a): 2010-02-20 17:10:07
Posty: 46
Lokalizacja: Łużna koło Gorlic, Małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 502143445
Obecne moto: FZS 600 03r
Ja mam fzs 03r i znalazłem go u siebie pod bakiem, ale nie wiem gdzie można dostać nowy, chyba będe mysiał zapytać w salonie yamahy


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-03-28 23:13:03 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Filtr tylko ASO, koszt 70zł, znajduje się na półce pod bakiem obok cewek i pompy paliwa. :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-03-29 10:12:29 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2009-03-11 15:06:47
Posty: 75
Lokalizacja: kRaKóW / PoDhAle
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: szukam
Witam

ma ktoś może pod ręką zdjęcie tego filtra paliwa do FZS600 ?
I jaka jest tam średnica?

grzebałem ostatnio w cennikach i znalazłem filtry paliwa ale nie mają przyporządkowanych motongów .. więc spodziewam się że tu nie ma takiego zróżnicowania co w filtrach oleju.

Ceny w ASO są trochę oderwane od rzeczywistości .. nawet jeżeli to kosztuje tylko/aż 70zł ..


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-03-29 10:26:09 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Cytuj:
grzebałem ostatnio w cennikach i znalazłem filtry paliwa ale nie mają przyporządkowanych motongów .. więc spodziewam się że tu nie ma takiego zróżnicowania co w filtrach oleju.


Ja sprawdzałem w klasie, mline, larsson, intercarsie i niestety nie występuje zamiennik ani do Tcata ani do FZS-a.

Z drugiej strony filtr się wymienia raz na 30 tys km, więc jakby przełożyć to na przebieg to groszowa sprawa.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-03-29 23:49:11 
Niemowlak

Dołączył(a): 2009-03-25 21:10:48
Posty: 26
Lokalizacja: Września
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 668336370
ja mam filtr paliwa do fazera i to zamiennik dokladnie taki sam mialem jak kupilem fazera wiec chyba to zeczywiście zamiennik poza tym pasuje idealnie w ta gume nawet ma takie wypusty idealnie do tej gumy pasujace zeby sie nie zsunął do przodu ani do tylu a kosztował.... cale 20zl :P moge zrobić fote (poki mam bebechy na wierzchu) zeby mozna sie bylo przekonac czy to na bank zamiennik. Wiem gdzie takowe sprzedaja wiec jakby co to nie ma problemu


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-03-30 07:58:21 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2009-05-03 09:07:46
Posty: 341
Lokalizacja: dolnośląskie, Przyłęk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fzs 600
ja też mam założony zamiennik, wygląda identycznie a koszt był 25 zł


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-03-30 08:53:12 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-12-08 09:33:58
Posty: 446
Lokalizacja: Gdynia
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 2002
Patrick - to dawaj zdjęcia i namiary. Nie daj się prosić.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-03-30 10:41:03 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2009-03-11 15:06:47
Posty: 75
Lokalizacja: kRaKóW / PoDhAle
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: szukam
Z tego co ja się dowiadywałem to jest taka dziwna praktyka że filtry paliwa w cennikach nie są przyporządkowane do konkretnych 2oo tylko dobiera się go według średnicy przewodu i wyglądu (koloru) :)

Zresztą muszę jeszcze dodać filtry do oferty na stronę .. bo po co przepłacać 8)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
Administracja forum: admin@motocykl.org