Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 72 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2011-03-03 08:27:59 
Niemowlak

Dołączył(a): 2010-04-20 21:47:50
Posty: 37
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS1000 2004
Sluchajcie, czy trzeba jakos specjalnie odpowietrzac uklad po wymianie? ... W czasie czyszczenia wypadl mi jeden tloczek - postraszyliscie ze tak ciezko wychodza, ze jak sie przylozylem toooo ... go wyjalem :D Troche plynu wyplynelo. Wsadzilem tloczek no ale sie zastanawiam co z powietrzem?

A przy okazji wielkie dzieki za fotorelacje bo dzieki niej zobaczylem w ktora strone powinna byc ustawiona blaszka :)

Pozdrawiam
Pablox


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-03-03 08:27:59 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2011-03-03 11:09:56 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-04-28 10:19:35
Posty: 653
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 603873840
Obecne moto: Thundercat
PabloX napisał(a):
Troche plynu wyplynelo. Wsadzilem tloczek no ale sie zastanawiam co z powietrzem?


Czy trzeba odpowietrzać jak rozszczelnił ci się zacisk ? Jasne że tak.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-03-03 11:41:22 
Niemowlak

Dołączył(a): 2010-04-20 21:47:50
Posty: 37
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS1000 2004
Ok .... moze jakas podpowiedz jak to sprawnie zrobic?

EDIT:
Zadalem pytanie z rozpedu, ale juz pogrzebalem w archiwum i znalazlem ... dzieki :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-07-04 23:20:41 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-02-10 08:44:38
Posty: 19
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer 2003
kowal2005 napisał(a):
1: Odkręcamy 2 śruby (zaznaczone strzalka na zdjeciy) o ile pamiętam klucz 12.

2. Po odkreceniu zacisku musimy odkrecic przewod hamulcowy od blotnika.

3. Nastepnie zsuwamy zacisk z tarczy.


Hmmm, nie bardzo rozumiem po co zdejmować przedni zacisk. Klocki spokojnie wychodzą jak tylko zdejmie się zawleczki i blaszkę (o których mowa dalej).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-07-23 14:57:24 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2011-06-18 22:57:23
Posty: 13
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6S 08r.
Po to ,żeby sprawdzić dokładnie zacisk. Dla mnie wymiana klocków = rozłożenie całego zacisku na części pierwsze razem z wyjęciem tłoczków. Roboty na dwa piwa, a jesteśmy pewni ,że układ jest w 100% szczelny.

PS. Oringi można dosztukować, mi do bandziora dorobili tutaj : http://www.uszczelka-lodz.pl, cena oryginałów woła o pomstę do nieba :evil:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-02-22 15:04:23 
Niemowlak

Dołączył(a): 2010-11-16 22:17:08
Posty: 27
Lokalizacja: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: malinka
kowal2005 napisał(a):
....
6. Pamiętając żeby odkręcić zbiorniczek z plynem hamulcowym powoli wciskamy tloczki. Ja do tego uzywam 2 kluczy oczkowych 15 takich wygiętych gdzie z obu stron jest klucz oczkowy.

7. Proponuje rowniez pare razy kazdy z tloczkow wypchnac I ponownie wepchnac. Przy czym trzeba pamiętać żeby wszystko wyczyścić nafta lub plynem w aerozolu do czyszczenia hamulcow. Takie wyciskanie i wciskanie tłoczków ma za zadanie dokładnego rozruszania i przeczyszczenia tłoczków.
....


Drewniacki napisał(a):
kowal2005 napisał(a):
1: Odkręcamy 2 śruby (zaznaczone strzalka na zdjeciy) o ile pamiętam klucz 12.

2. Po odkreceniu zacisku musimy odkrecic przewod hamulcowy od blotnika.

3. Nastepnie zsuwamy zacisk z tarczy.


Hmmm, nie bardzo rozumiem po co zdejmować przedni zacisk. Klocki spokojnie wychodzą jak tylko zdejmie się zawleczki i blaszkę (o których mowa dalej).



Panowie oczywiście że się da bez odkręcania czegokolwiek :) filmik fz6 n tylko że po hiszpańsku :) cała wymiana klocków przód tył w linku :)pamiętajcie tylko o podpunkcie 6 od kowal2005
znajdziecie tam też inne prezentacje przeróbek/serwisu miłego oglądania
http://www.youtube.com/watch?v=Kr-zVNZmwQ0


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-02-22 18:24:19 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2012-02-14 10:14:11
Posty: 1
Lokalizacja: RZESZÓW
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 668230820
Obecne moto: thnudercat
Hej dzis wlasnie wymienilem klocki przód i tyl dzieki za instrukcje:) obylo sie bez problemow


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-02-28 02:43:47 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2011-09-27 13:03:21
Posty: 8
Lokalizacja: Podlaskie/Siemiatycze
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha Fz6N S2
Świetna sprawa :) Wymiana klocków co poniektórym stanie się prostsza i pewniejsza, no i człowiek zyska więcej czasu przy wymianie klocków :)



Pozdrawiam ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-03-11 11:07:28 
Niemowlak

Dołączył(a): 2010-09-03 11:55:43
Posty: 35
Lokalizacja: Lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 2000r.
Tak, dla takiego laika jak ja, w zyciu bym się nie podjął wymiany sam, a tak.....udało się!!! :D
Super!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-09-08 12:27:04 
hm po wymianie klocków koło ledwo się obraca.
Z cofnięciem tłoczków do wymiany klocków nie było problemów.
Czy istnieje coś takiego jak docieranie? i zwyczajnie tak powinno być. Nie jeździłem jeszcze na tym zestawie, tylko tyle żeby sprawdzić czy działa. (200m)


Góra
  
 
PostNapisane: 2012-09-08 16:24:56 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2012-04-02 22:16:27
Posty: 292
Lokalizacja: K-ce
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 01
Miałem podobnie, podczas wymiany przewodów na oplot zrobiłem wszystko, cały serwis, wyczyszczenie gniazd gumek przeciwpyłowych, tłoczków, posmarowanie pastą i efekt jak u ciebie. Po przejechaniu kilku km koło kręci się w miarę normalnie, jednak klocki nigdy nie cofają się same i teraz tak:

1. według użytkowników ten model tak ma i to jest normalne
2. według "znajmego" kolegi, który prowadzi serwis, problemem jest zabrduzony trójnik, który należałoby wyczyścić, faktem jest, że klocki z tyłu nigdy nie trą o tarczę, z przodu z kolei zawsze i to w taki sposób, że po zakręceniu kołem, te wykonuje najwyżej jedne, pół obrotu.

Nie nie miałem ochoty znowu odpowietrzać hamulców, więc zabawę zostawiłem na zimę. Tarcza się nie grzeje, po zatrzymaniu można chwycić palcami, klocki się nie ścierają. Poradziłbym tobie jak mi poradzili, przejedź jakiś odcinek sprawdź co z tarczami.


Ostatnio edytowano 2012-09-08 16:29:02 przez arthi, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-09-08 16:29:02 
nie mam trójnika. Stalowe oploty po jednym od pompy do zacisku.
Zrobię jakąś większą jazdę próbną i się okaże. Bo na razie po 200m jazdy i hamowaniem co chwila dla sprawdzenia tarcze nagrzały się mocno.


Góra
  
 
PostNapisane: 2012-09-08 16:32:26 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2012-04-02 22:16:27
Posty: 292
Lokalizacja: K-ce
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 01
Przejedź jakiś dystans na początek niezbyt duży, bez hamowania, jeśli nic się nie zmieni to pewnie czeka cię rozbieranie zacisków i dokładne czyszczenie, tak jak napisałem wyżej u mnie tarcze po dłuższej jeździe są ciepłe, nie gorące.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-09-09 22:38:41 
Chyba zwyczajnie spanikowałem.
Nigdy przy zmianie klocków nie sprawdzałem tego. Teraz mnie jakoś podkusiło. Po zrobieniu 30 km po mieście tarcza nie grzeje się. Hamulce działają jak powinny. Może tarcza już nie pierwszej młodości i klocek musiał się pod niego przystosować. Gdybam. Ważne że działa.
Sorka za zamieszanie.

Pzdr


Góra
  
 
PostNapisane: 2012-12-18 08:42:50 
Legenda forum

Dołączył(a): 2007-08-28 13:23:30
Posty: 4647
Obecne moto: jamaha pw 50
Podłączę się z pytaniem, bo w dziale "nasze inne..." nie dostałem żadnej podpowiedzi, więc czym doczyścić zaciski??? ekstrakcja, wd40, zmywacz do hamulców nie dały rady całkowicie, może na zdjęciu tego dokładnie nie widać, ale wkurza mnie to ma być błysk :mrgreen:
I drugie pytanie jak usprawnić układ hamulcowy nie wydając pincet milionów na zestaw beringera? tłoczki były czyste, płyn rbf 660, oplot, a i tak te heble słabizna.


Załączniki:
zaciski.jpg [1.18 MiB]
Pobrane 446 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 72 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org